Ki van jelen

Oldalainkat 40 vendég és 0 tag böngészi

Időjárás

Felhőkép

turán frici: "győzelem... végre!"

A Turán Frigyes, Zsiros Gábor kettős megnyerte a magyar bajnokság negyedik futamát, az abszolút értékelésben pedig a Kassa-rali második helyén végzett a 2012-ben szlovák bajnok, Grzegorz Grzyb mögött. A győzelem értékét növeli, hogy a Twist Turán Motorsport kettőse egész hétvégén elképesztően magabiztosan autózott – a kilenc gyorsasági szakasz közül négyet megnyert, ebből 3-at a vasárnap. 


„Tökéletes verseny volt, nagyon boldogok vagyunk“ – mosolygott Turán Frici a célban. „Akadt egy kis izgalom szombaton este, hogy milyen időt kapunk arra a szakaszra, amelyen Matics Misiék balesete miatt meg kellett álljunk, hogy mentőt hívjunk, de végül a felügyelő testület úgy döntött, Kazár Mikiék idejét kapjuk, s ez szerintem korrekt döntés volt. Az abszolút második helyről, a magyar értékelésben pedig az élről várhattuk a vasárnapi rajtot, 4.7 másodperces előnnyel, amit tizenhárommal sikerült növelni rögtön az első szakaszon. Utána egy kicsit visszavettünk a tempóból és próbáltunk okosan autózni, de még így is nőtt az előnyünk. Nagyon elégedett vagyok, végre győztünk, végre meghozta a gyümölcsét ez a sok munka.”

 

A nap történései közül semmiképpen sem szabad kihagyni, hogy mivel Friciék a Ford Focus WRC-vel megnyerték az utolsó szakaszt (vagyis a power stage-et is), a győztesnek járó húsz ponton kívül kaptak még ötöt – vagyis abszolút a maximumot hozták.

Nehéz, összetett verseny volt. Rengeteg ritmusváltással, szűk, erdei utakon, amelyek szélén fél méterre volt az első fasor. A versenyzőpáros azonban jól kezelte az ezzel járó feszültséget.

 

„Rettenetesen nehéz verseny volt, sokszor a tűző napról mentünk be az erdőbe nagy tempóval, de Zsiros Gabi, mint mindig, most is nagyon szépen megoldotta a feladatot, s a Hankook abroncsok is jelesre vizsgáztak, ezzel az eredménnyel megszerezve az első abszulút győzelmet. A tapadás folyamatosan változott, olykor érdes aszfalton haladtunk, máskor fényesen, szóval folyamatosan alkalmazkodni kellett a változó körülményekhez. Ez a hétvége a csapatmunkáról szólt, s nekünk végre minden húzásunk bejött” – mondta Turán Frici, akivel egyet értett, s együtt örült navigátora, Zsiros Gábor is.

„Remek volt ez a nap, nagyon sokat tudtunk gyorsulni“ – mondta Gabi. „Az első szakasz szerintem meghatározó volt, ott olyan előnyt szereztünk, amit elég lett volna akár csak beosztani is. A második gyorsaságin volt előttünk egy nagyobb kő az úton, azon átmentünk és nemcsak az autó alját ütötte meg, hanem az én hátamat is, de a szervizparkban kezeltük és jobban lettem. A nap fénypontja pedig kétségtelenül az utolsó szakasz, a power stage volt, amelyen rettenetesen gyorsan ment végig Frici, és ez plusz öt pontot ért. Örülök, hogy célba értünk, és a sok-sok balszerencse után maximális pontszámmal nyertünk meg egy versenyt…”

 

KASSA-RALI, AZ OB 4. FUTAMA

Abszolút végeredmény:1. Grzegorz Grzyb, Robert Hundla (lengyel, Ford Focus WRC) 1:17:18.9, 2. Turán, Zsiros (Twist Turán Motorsport, Ford Focus WRC) 57.5 másodperc hátrány, 3. Kazár, Szőke (Maximmun Racing, Citroën Xsara WRC) 1:31.5 perc h.

 

Forrás: Just Creative

turán frigyes és zsiros gábor a kassa rallyn folytatja az évadot

Az Országos Rallye Bajnokság soron következő állomása Szlovákiában lesz a hétvégén.

a veszprém rallyn folytatja az évadot a twist turán motorsport

 

Turán Frigyes és Zsiros Gábor július 12-14. között áll rajthoz az ORB soron következő állomásán, a Veszprém Rallyn. 

 

A Ford Focus WRC-vel 10 gyorsasági szakaszon 145 kilométert kell megtenniük. Ezúttal murvás pályák várnak a Hankook versenyabroncsokra, és mivel az idényben végig ilyeneken gurulnak, ezért még a futam előtt ellátogatott Frici a cég rácalmási gyárába is.

 

 

pechesen zárult a veszprém rallye turán friciéknek

Remekül teljesítette a Veszprém Rallye első napját a Twist Turán Motorsport csapata, hiszen az első két szakaszon első helyen vitték célba a Hankook versenyabroncsokon guruló Ford Focus WRC-t. A második versenynapon azonban hiába autózott tökéletesen a páros, a szerencse ezúttal nem állt melléjük.

sebestian vettel fejlesztő laborra cserélte a versenypályát az infiniti teljesítményigazgatójaként

FARMINGTON HILLS, Michigan (2013. június 12.) – A háromszoros Forma 1-es világbajnok Sebastian Vettel ma folytatta a teljesítményigazgatói teendőit és bepillantott a cég Észak-amerikai Technikai Központjának kulisszái mögé.

 

·     A Kanadai Nagydíjat követően Sebastian Vettel, az Infiniti teljesítményigazgatója ellátogatott az Infiniti Észak-amerikai fejlesztő Központjába Farmington Hills-be

·      Vettel elmerült az utcai autók legfontosabb technológiáiban, ide értve az akusztikai tervezést, a belső hanghatásokat, a zaj- és vibrációszűrést, valamint az ergonómiát

 

 

Csak egy nappal a Kanadai Nagydíjon aratott fölényes győzelme után Vettel a saját személyre szabott Infiniti Red Bull Racing RB9-es sportülését és kormánykerekét is magával hozta, hogy használhassa az Infiniti utcai autók fejlesztési mérnökeivel az ergonómiáról folytatott beszélgetése során.

 

A Monacoi Nagydíjon aratott győzelmét követően Vettel egy egész napot töltött a franciaországi Paul Ricard pályán, az Infiniti dinamikai fejlesztő csapata szakembereinek társaságában, hogy az Infiniti utcai autóit összemérje a versenytársaival. Ma pedig Farmington Hills-be látogatott, ahol bepillantást nyert a cég Észak-amerikai Technikai Központjának munkájába, ahol az Infiniti járműveit kifejezetten az amerikai piacra fejlesztik.

 

Sebastian Vettel így nyilatkozott: „Nagyszerű volna, ha minél több Infiniti mérnök csapattal találkozhatnék, és minél többet megtudhatnék arról, hogy mit is csinálnak. Az egyik fontos feladatom, hogy segítsem az Infiniti utcai autóinak a fejlesztését globálisan, és ehhez meg kell értenem, hogyan alakítják ki a fejlesztő csapatok a nagyteljesítményű autók olyan jellemzőit mint például az ergonómia, a motorhang- és zaj csökkentés.”

A Farmington Hills-ben tett látogatásán Vettel számos, a jármű akusztikai jellemzőinek hangolására szolgáló technológiai laborba pillanthatott be.

 

Ezek egyike a zajcsökkentésért felelős labor, ahol Vettelnek elmondták, hogyan tervezik, alakítják ki a mérnökök az optimális motorhangot az Infiniti nagyteljesítményű utcai autóiban. Illetve az audio-rendszerekért felelős labor, ahol a hangsúly a minőségi belső hangzásvilágon, az Infiniti szórakoztató rendszerein van.

 

Az Infiniti vásárlói sportos motorhangra számítanak, ugyanakkor azt is biztosítani kell, hogy a nem kívánt zajoktól mentes legyen az autó. Ez elsődleges cél az Infiniti Farmington Hills-ben dolgozó mérnökei számára.

 

Vettel versenyülése és kormánya a figyelem középpontjába került a központ ergonómiai részlegén, ahol vázolta a fejlesztő csapat számára a vezetői pozícióval, a pilótafülkével és üléssel kapcsolatos elképzeléseit.

 

„A Forma 1-es autómban az ülésemet egyedileg rám tervezték, így kellőképpen támaszt, ugyanakkor kényelmes. A kormánykerék kialakítása pedig azt szolgálja, hogy könnyen elérhessek minden fontos kapcsolót.” – mondta Vettel. „Pontosan ugyanez a fontos egy Infiniti utcai autóban is, ezért akartam beszélni a vezetési pozícióról és kényelemről, hogy a biztonság és a vezetési élmény egyaránt hangsúlyt kapjon.”

 

Sebastian Vettelt 2013 áprilisában a New York Autó Show alkalmával nevezték ki az Infiniti teljesítményigazgatójának.

 

Ez a pozíció kiterjeszti és megerősíti Vettel kapcsolatát a prémium márkával, amely formálisan 2011-ben kezdődött. Vettel már lényeges szerepet játszott az Infiniti jelenlegi kínálatának fejlesztésében is, az Infiniti FX Vettel Edition-tól kezdve a legújabb modell, az Infiniti Q50 fejlesztéséig.

 

„Örömmel mutattuk meg Sebastiannak a fejlesztési munka egyik fontos elemét, amelyet a mérnökeink végeznek, hogy elérjük azokat a magasra tett követelményeket, amelyeket a jövő Infiniti autóival szemben támaszt az amerikai régió.” – mondta Mark Snyder a Nissan Észak-amerikai Technikai Központjának vezető mérnöke. „Az ő nézőpontja nagyon hasznos a céljaink eléréshez, hogy biztosítsuk, az Infiniti autóinak minden egyes eleme igazodik a vásárlóink elvárásaihoz. Sebastian megosztotta az egyedi meglátásait, ráadásul olyan szinten, ami csak a világ egyik legjobb sportolójától várható el.”

 

Forrás: Klein Péter- Just Creative